Středečník Jakuba Kvasničky
Česko-vietnamská republika. Zvykli jsme si?

23.04.2014 06:01 Glosa

Byl to fakt šikovný fotbalista. Vietnamský kluk, starý asi jako já, kolem třicítky. Česky moc neuměl, bavili jsme se anglicky. Je to přibližně šest let, co občas přišel na trénink našeho vesnického velkoklubu z Vestce u Prahy. A rozdával radost. Jenže ji nedostával zpět. "Pojď za nás hrát," říkal jsem mu. "Nejdu, necítím, že by mě tu moc kluků chtělo," odpovídal. Měl pravdu. Bylo mi to líto. "Čong" tehdy neměl šanci být součástí týmu, českého macho kolektivu. Keců bylo moc.

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • George Orwell II (8 hlasů) 23.04.2014 07:30

    Vietnamci jsou naprosto v pohode, maji vytyceny jasny cil a to je...

  • nováková věra (5 hlasů) 23.04.2014 10:07

    I každý z nás, by si měl zamést před vlastním prahem. Hodnotíme zde...

  • Pavel Pospíšil (5 hlasů) 23.04.2014 08:46

    Jo, večerky coby krycí adresy pro prodej drog všeho druhu a kvality a...

  • nováková věra (5 hlasů) 23.04.2014 09:09

    Že je tu ještě plno vyznavačů čisté rasy, je tu vidět. Heslo: nic než...

  • nováková věra (4 hlasy) 23.04.2014 10:26

    Pane Petrov, jak už jsem se níže zmínila, i mezi nimi se najdou černé...

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskuzní příspěvky

Nemyslím si, že je to s touto menšinou u nás jen tak pozitivní. Bydlím taky na Praze 4, kousek od Libuše, a Sapy. Je běžné, že v těch nejdražších autech tady vidíte sedět právě Vietnamce podnikatele-všichni víme, jak to asi u nich s daňovou platební morálkou vypadá. A mimo jiné pronajali jsme byt Vietnamcům. Nikdy více. Bydlelo jich tam o 8 víc, než nahlásili (prý 4 členná rodina). Byt se po jejich pobytu musel celý draze opět rekonstruovat. Byli schopní vám zabíjet živou havěť na nově položené dlažbě. Rozbité okno nahradili papírem. A mohla bych pokračovat. Teď mám najemníky Čechy a rozdíl obrovský. Takže Vietnamci mají sice dobré vlastnosti charakteru-pokora, pracovitost, skromnost. Ale ono by to chtělo více nahlédnout pod slupku, a dostat se s nimi osobně do nějakého jednání. To byste asi takový subjektivní článek nenapsal.

0 hlasů

Lehce nahozené téma marihuany je dost podceněné. Každou chvíli se objeví vietnamská velkopěstírna a Vietnamci s ní ovládli český drogový trh. Bylo by žádoucí počty Vietnamců již nezvyšovat, je jich v ČR nejvíc v poměru k počtu obyvatelstva, za chvíli budou tvořit menšinu s nárokem na vlastní jazyk v úředním styku, Kromě dětí z českých škol nejsou schopni se asimilovat.

0 hlasů

Placené PR? I ty Křešničko...?

1 hlas

Zas tak ružové to není.oni vetnamci co se sem stehovali byli ti nejodvážnejší atd ono čím jich bude víc tím častejší problém bude.dlouhodobe se ukazuje že soužití ruznejch kultur není dobrej nápad.nadruhou stranu proti romum je to fakt zlaté.

2 hlasy

Češi v minulosti hodně uškodili Vietnamcům, protože tady dopustili 40 let vlády komunistů, drželi hubu a makali pro ně v továrnách, které vyráběly zbraně a nákladní auta pro Ho Či Mina. Měli značný podíl na tom, že to tam komunisti vyhráli a drželi celou zemi tolik let v bídě. Nebýt těch zbraní z východního bloku, mohla ta válka dopadnout jinak a Vietnam by byl už někdy od 80. let na úrovni Japonska nebo USA. Migrační vlna by proudila opačným směrem.

1 hlas

Doporučuji se ptát lidí, kteří je mají za sousedy v bytových domech a pak plácat o tom že nikoho neotravují. Hlučnost, smrad z vaření, věčně otevřené dveře, haranti a vřesk přes tři patra...

4 hlasy

Pane Petrov, jak už jsem se níže zmínila, i mezi nimi se najdou černé ovce jako v každé rodině, v každém etniku a v každém lidském společenství. Má osobní zkušenost a porovnání s etnikem Cikánů a Vietnamců je zcela jasná. Učila jsem obojí a mohu Vám sdělit, že skutečně Vietnamské děti jsou úplně mentalitou někde jinde než etnikum Cikánské. A to, že děti Vietnamců se učí i náš jazyk od mala zcela bez problémů a patří k premiantům ve třídách. Jejich rodiče do nich skutečně investují mnohdy těžce vydělané peníze a tlačí je hlavně do vzdělání. Mnoho z nich jde dál do vysokých škol a pokračují ve vzdělávání i dále. Připomíná mi to Japonskou mentalitu a slušnost. Asi všichni víme, kde Japonsko ve vyspělosti je a kde jsme nyní mi.

4 hlasy

Podívejte se paní Nováková, o jejich píli a schopnostech nikdo nepochybuje, mezi nimi a cikány je samozřejmě značný rozdíl. I to co popisuji ve svém prvním příspěvku souvisí s jejich kulturními návyky. A ty jsou prostě jiné. Já jsem si na ty "sousedské" vztahy prostě nezvykl a to jsem měl fakt božskou trpělivost.

2 hlasy

A také nesmíme samozřejmě zapomenout na místního Hočimina Puyota:)). Ten svým nenávistným rasismem, xenofobií jako i chováním se k místním diskutérkam dělá vietnamské komunitě opravdu "čest". Toho ale považuji opravdu za extrém ...

2 hlasy

To ale těžko bude Vietnamec...

3 hlasy

Píše ako keby práve vyliezol z Kimovho školiaceho výplachového strediska. Aj keď ten Filipínec je asi tiež reálny...

1 hlas

Divil bych se, kdyby to byl Vietnamec. Podle mne je to někdo, kdo ovládá ruštinu. Česky moc neumí a ve větě klade slova, jako Rus. Puyot je filipínské jméno, takže možná někdo takový, Indonézanů je tady taky dost. A bahasi má taky pro nás divný slovosled...

2 hlasy

Henex 23.04.2014 13:21
Nepochopení pramení z toho že nick wind mi byl neznámý. Nic méně, proč si myslíš že Puyot alias Thuan Ng alias kokot není prapůvodně Vietnamec?
Píše jako kdyby byl z ústavu pro duševně narušené, to tě možná mate...

1 hlas

Petr Petrov 23.04.2014 11:44
Měl jsem pocit, že myslíš diskutéra s tím vietnamským nickem, co zde občas působí a napsal jsem, že to bude těžko Vietnamec. Ty na to, že severní. A já na to, že podle této logiky by tedy diskutéři s anglickými nicky museli být američani a venda wind čechoameričanem :-))), neb má česko anglický nick. A nebo portugalskou prodejnou děvkou, protože tak se v Portugalsku říká krajově ve slangu kurvám (venda de vento=prodejný vítr).
Asi moc sofistikovaný humor...

1 hlas

Henex 23.04.2014 11:34
Většinou souhlasím s tvými příspěvky a dokonce jim dávám hlasy, ale musím se přiznat, že teď mi význam tohoto příspěvku zůstává záhadou...

0 hlasů

Petr Petrov 23.04.2014 11:15
Aha... Tak to budou diskuze na týdnu prolezlé američany, též severními, vedenými čechoameričanem Vendou Windem... :-)))
Ale dost možná to slovo "venda" je z portugalštiny, kde znamená prodej, čili prodejný vítr, ve slengu prodejná děvka...

1 hlas

Proč ?? Severní : )

1 hlas

Jakube, pokud máš dojem, že Gran Torino je o xenofóbním dědkovi, jenž objevil kouzlo Asiatů, taks ten film vůbec nepochopil.

1 hlas

Ano, také jsem si říkal co to plácá za hovadiny...

0 hlasů

A o čem to je, když ne o ztrátě xenofobních a rasistických předsudků?

2 hlasy

Je to také o xenofobních předsudcích ...

0 hlasů

Že je tu ještě plno vyznavačů čisté rasy, je tu vidět. Heslo: nic než národ a zdvižené ruce. Tomu se u nás teď daří Mládež která už nepamatuje a neví nic o nadlidech árijské rasy a o heslech o vyjímečnosti Germánů. Zaplať pán Bůh, je to už pryč jako oficiální politický program. Skončilo to sice 50 ti miliony mrtvých ale neprosadilo se to. Nepracující vyzahálená mládež a pár idiotů kteří dokáží strhnout dav skandováním a provokováním k agresi. Když to nejde na ulici, tak na fotbalovém stadionu. Demolováním majetku a házením petard se hlásí o svá práva. Jejich práva, co žádným právem nejsou. Soudy jako vždy u nás, nepracují důsledně a jsou laxní. Slyšíte něco takového o Větnamcích? Stojí na úřadech a žadoní o podporu? Dělají kolem sebe bordel a kradou? Jejich děti ve školách, patří většinou k nejlépe se učícím dětem. Samozřejmě časem budou na vedoucích místech.

5 hlasů

Samozřejmě máte pravdu. Ani nemohou postávat na Úřadech práce. Jsou zazdění v pěstírnách drog jako zahradníci či prodávají závadné spotřební zboží bez odvodu daní

0 hlasů

Jo, večerky coby krycí adresy pro prodej drog všeho druhu a kvality a zároveň nákupu levného "zboží" od feťáků, pěstírny konopí, dnes i varny perníku.
Absence platby DPH, silniční, či jiné daně, to je jen drobnost.
Tak to zase vidím já.
No Sapa sice nabízí spoustu výborných a hlavně čerstvých potravin, ale ty lze koupit i jinde (a bez organizovaného zločinu, třeba Naschmarkt ve Vídni je toho příkladem).

5 hlasů

No jo, Naschmarkt... Tam chodím běžně nakupovat, skočím do auta a šup, za 12 hodin jsem zpátky... :-)))

0 hlasů

Nejlepší pěstitelé ,sousedi a podnikatelé to jsou naši milí multikulturní bratříčci !!!

1 hlas

Vietnamci jsou naprosto v pohode, maji vytyceny jasny cil a to je dosahnout co nejlepsich vysledku za pomoci uceni se a velke pile. Zato cigani jsou presne o 180 stupnu na druhe strane berne mince. Nedelat, nesnazit se (s vyjimkou socialnich davek), neucit se a nemit pili se uplatnit, s vyjimkou kriminalniho uplatneni se. Takze, vietnamec ano, cigan ne. Alespon ne bez kudly v zadech.

8 hlasů

Vsechno s rezervou, treba v Praze jsou vecerky, kde mladi i stari Vietnamci neodpovi na pozdrav nebo neprerusi prave vedeny telefonicky rozhovor, aby obslouzili zakaznika. Dalsi zjevne projevy neduvery ze strany prodejce vztahu moc nepridaji. Jo hodne se jich uz poucilo a vi, ze slusnost je v tomto narode na skodu.

0 hlasů

I každý z nás, by si měl zamést před vlastním prahem. Hodnotíme zde celé etnikum a když skutečně porovnáme Cikány a Vietnamce, rozdíl tu je obrovský a nepřehlédnutelný. Vietnamec se vyznačuje velkou skromností, pracovitostí a pílí se něco naučit. Jsou manuálně velmi zruční a od mala je jim vštěpována úcta ke starším a k cizím lidem. Samozřejmě jako v každé rodině i mezi nimi se najdou černé ovce.

5 hlasů

Pulka vecerek okolo poHlavniho Nadrazi je stejne plna pricmoudlych pakistancu a jinych vzdalenych, ale pokrevne pribuznych, ciganu.

3 hlasy




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 06/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov